INSTELLING SPINNER

De Voet POSITIE

Als toeclipsriemen worden gebruikt, moet je de bal van je voet af te stemmen over het centrum van het pedaal. Dit is de stevigste, breedste deel van je voet en daarom de meest efficiënte en comfortabel voet positie.Als je klikpedalen gebruikt, zorg ervoor dat je plaatjes goed zijn afgestemd op je schoenen zodat de bal van de voet is geplaatst op het midden van het pedaal.

Zadelhoogte

Het aanpassen van je fiets zadelhoogte is een eenvoudige manier om het comfort en de veiligheid te verbeteren van je les. Het is gemakkelijk om het bepalen van de juiste hoogte-gewoon plaats je voeten in de pedalen en draai de pedalen totdat één been van de onderkant van de bereikt pedaalslag. Dat been moet 25-35 graden bocht in de knie hebben.

ZADEL voor / achter POSITIE

Het zadel kan vooruit en achteruit, zodat je knieën goed kunt uitlijnen ten opzichte van je voeten. Ga op de spinner zitten, met je handen op het stuur en de bal van de voeten over het centrum van de pedalen. Positioneren dan de pedalen zodat ze gelijk aan elkaar. Trek een denkbeeldige lijn vanaf de voorkant van je knieschijf recht naar beneden. Je zit is in de juiste positie wanneer je knieschijf direct boven het midden van het pedaal is.

Stuurhoogte

Zadel en stuur moeten op de zelfde hoogte staan. Ben je een beginnende deelnemer zet het stuur dan wat hoger

Tot slot

Als je nieuw bent in het Spinning programma, kom de 1e keer op tijd ten minste 15 minuten van te voren. Meld je even bij de instrukteur om de fiets- en veiligheidsinstruktie samen door te nemen / in te stellen.

 

Houdingen:
vlakke weg      beentempo 80-110     handpositie:1,2 of 2,5
Staand vlak/Running      beentempo 80-110     handpositie:2 of 2,5
Jumps      beentempo 80-110     handpositie: 2 of 2,5
Zittende klim      beentempo 60-80     handpositie:2 of 2,5
Staande klim      beentempo 60-80     handpositie: 3

Houdingen voor gevorderden
Running bergop
Jumpen bergop
Sprinten
Sprinten bergop